f.i.x
Het Scheibner f.i.x-systeem is speciaal ontworpen om scooters te meten. Het biedt de informatie die nodig is om te bepalen of de scooter nog steeds voldoet aan de technische normen van de fabrikant na ongevallen of andere gevallen van twijfel. Het werkt snel en meestal zonder demontage.
Meetprocedure
Het Scheibner f.i.x-systeem vergelijkt de positie van het voorwiel met het achterwiel. Met behulp van drie speciale adapters worden aan elke rand twee sokkels bevestigd. De twee geïntegreerde assen aan elke basis met de laser en de spiegel zijn op deze manier precies parallel aan de wielas gepositioneerd. Met behulp van het verstelmechanisme dat de twee bases verbindt, installeert de gebruiker het voorwiel precies in de rechtuitstand. De laserstraal wordt nu recht naar zijn oorsprong gereflecteerd door de spiegel aan de voorkant. De laserstraal wordt gericht op de indicator die aan het stuur hangt door de laser dienovereenkomstig te draaien. Na het positioneren van de laserstraal bij de indicator via de spiegel aan de voorkant is het verschil tussen beide metingen duidelijk. Het resulterende meetprotocol van de Scheibner-scootmobiel geeft de camber, de wielafstand en de wieloffset weer. De toestand van het frame en de voorvork wordt geverifieerd ten opzichte van de referentie-indexgegevens van de database. Met een waar resultaat zijn het frame en de voorvork klaar voor verder gebruik. Het niet-ware resultaat vraagt om nader onderzoek (bijvoorbeeld met de mega-m.a.x) om precies te bepalen welk onderdeel beschadigd is: het frame en / of de voorvork.
Meetresultaat:
Het ›Scheibner-Scooter-Meetrapport‹ dat u met de software op uw computer kunt afdrukken.